donderdag 16 april 2009

Nederlanders op vakantie: klachten

Vakblad Reisrevue inventariseerde de opvallendste klachten waarmee reizigers terug kwamen bij hun reisbureau. Een greep uit de meest bizarre klachten:

Een alleen reizende 82 jarige vrouw die tijdens een tussenstop van haar vlucht op een Grieks eiland doodleuk was uitgestapt, stelde de reisorganisatie aansprakelijk voor het gederfde vakantiegenot. Zij kwam nu immers veel later op haar eindbestemming aan. Het feit dat diverse agenten en hostesses op verschillende eilanden kunst en vliegwerk hebben moeten verrichten om deze vrouw door middel van ferry's en transfers toch nog op het eiland van bestemming te krijgen, vergat ze hierbij.

Een alleen reizende vrouw wilde de reissom van haar rondreis door Peru en Bolivia retour ontvangen, omdat deze niet zo was gelopen, zoals zij had gewenst. De reisbegeleider had namelijk eerst met haar geflirt en was er vervolgens met een andere deelneemster uit de groep vandoor gegaan. Ach ja....de liefde.

Een klacht die de overbekende ‘zuinigheid van de Nederlandse reiziger' prachtig weergeeft, is de klacht van reizigers die een georganiseerde rondreis van 30 dagen door China hadden gemaakt. Deze mensen vonden het erg vervelend dat zij elke avond op de hotelkamer het water voor de volgende dag moesten koken en in flesjes moesten gieten, omdat de reisbegeleider ter plaatse, omgerekend wel 15 cent per flesje water rekende. Het door hen ondervonden ongemak zagen zij graag gecompenseerd...

En dan een klassieker, al jaren een populair verhaal onder collega's:
Een klant vond jaren geleden de vlucht naar Isla Margarita te lang duren en wilde daarover een klacht indienen bij Martinair. De inhoud van de klacht? Dat Martinair zo lang over de vlucht deed! Toen ze het jaar er voor naar 'andere Canarische Eilanden' waren geweest, was de vluchtduur maar half zo lang...

(bron: Reisrevue)

Geen opmerkingen: